Ko su dečiji animatori?

Izvor internet
Mislila sam da će ovo biti jedan kratak post, ispostavilo se da je tema mnogo ozbiljnija od naslova. 

Danas, dok su se moji klinci oblačili, primetila sam na nozi svog sina crno-plavo-ljubičastu masnicu. Dužine 7-8cm i širine 1,5cm, na cevanici, malo ispod kolena. Šokirana, pitala sam  ga: “Gde si se udario tako jako?”. Trenira fudbal i prethodni dan je imao utakmicu, ali oblik modrice je bio čudan.

Odgovorio je da se udario na rođendanu, na kome je bio tog istog dana. Bila sam šokirana! “Pa kako tako da se udariš? Šta si to radio?” I sve ta pitanja i podpitanja, ali i dalje mi nije bilo jasno. Onda mi je on objasnio, kako su animatorke organizovale igru, u kojoj su se deca trkala od jedne do druge klupe!? Naravno, kada dečak od 8 godina, pun snage, uhvati zalet, ne može da stane na pedalj od klupe, već se svom snagom zaleti u nju!

Možda ja preterujem, možda će neko reći da sam hiperprotektivan roditelj, ali, ovo nezadovoljstvo se skuplja već duže vreme. Tri godine radim sa rođendaonicama i igraonicama, još duže idem na rođendane u iste i nagledala sam se svačega! Od prostora prilagođenih toj nameni na spratu stambene kuće, u nusprostoriji u dvorištu u kome žive vlasnici, do prostora na tavanu, podrumu, hali… I da ne nabrajam više, svega ima, ljudi valjda misle da je dovoljno da namalaju zidove, montiraju “kaveze” i da je tu kraj. Tačnije, početak “biznisa”!

Sa druge strane, raspon cene zakupa rođendaonica je od 4.500,00 dinara do 8.000,00, samo za zakup prostora i animatore. U pojedinim igraonicama cena po detetu iznosi 400,00 dinara i uključuje jedan sok. Od toga animator dobija od 1000,00 do 2000,00 dinara. Lepa suma, kada se uzme u obzir da rođendani traju 2-2,5 sata. Ove cene se odnose na Novi Sad. Koliko sam upućena, cene u Beogradu su i do 100% veće!

Animatori su posebna priča. To su, uglavnom, priučene "devojčice i dečaci", bez nekih osnovnih znanja iz pedagogije i dečije igre. Svoje neznanje nadoknađuju drekom, njarenjem i besciljnim skakanjem. Igre se u većini igraonica ponavljaju, što se odražava na dečiju (ne)zainteresovanost. A problem je i animacija male dece, kao i dece različitog uzrasta. Čast izuzecima, neke od animatora poznajem lično i smatram ih profesionalcima. Rođendane svoje dece organizujem u prostorima u kojima oni rade i osećam se sigurno kada znam da su oni sa njima. Nažalost takvih je nekoliko.

Kada se bolje razmisli, odlazak dece u igraonice-rođendaonice uopšte nije bezazlen, osoblje nije kvalifikovano za taj posao, nije obučeno za pružanje prve pomoći u zadesnim stanjima, igre nisu testirane i prilagođene, u zavisnosti od uzrasta i fizičke sposbnosti dece… Prostori nisu prilagođeni i pitanje je da li bi prošli inspekcijsku kontrolu? I na kraju, higijena. Šta mislite kako i koliko često se čiste oni “kavezi” i gumeni dvorci?

Kada se prošle godine desio požar u diskoteci "Contrast", inspekcija za zaštitu na radu je, pored ostalih, najavila kontrolu i rođendaonica i igraonica. Kao i sve ostalo kod nas, ni ta akcija nije sprovedena do kraja. Ko bi još mislio o rođendaonicama kada se ima preča posla? Razmislite malo o tome gde šaljete decu kada idu na rođendane ili u igraonicu! Kakvi su to prostori, da li bi evakuacija u slučaju požara bila moguća i da li su animatori osobe od poverenja?

Moje skromno mišljenje je da bi svaka osoba koja se bavi decom, makar to bilo na dva sata u rođendaonici ili igraonici, morala da prođe neku obuku i da ima kvalifikaciju iz neke oblasti bliske pedagogiji. Sve ostalo je kao da ste tridesetoro dece poverili svojoj sestričini.

Što je u krajnjem slučaju jeftinije…

P.S. Jedan primer roditeljske krajnosti, kada su animatori u pitanju :)

CONVERSATION

10 komentara:

  1. Ja ću bez persiranja... možda je trebalo da kažeš koje su to igraonice u kojima rade profesionalci i gde roditelji mogu da se opuste jer su im deca u sigurnim rukama. Bila bi to prava reklama i to besplatna, ali mislim da oni koji rade svoj posao savesno zaslužuju da budu preporučeni.
    Inače, sve što sam pročitala je slika i prilika života u našoj državi. Neprofesionalnost, nekompetentnost, svesno ugrožavanje zdravlja (pa i života). Evo, banalan primer: svaki put kad uđem u klimatizovani gradski prevoz, prvo misao mi je - kada su poslednji put čistili filtere? I da li uopšte to rade? Onda instinktivno usporavam disanje, udišem manje vazduha.

    ОдговориИзбриши
  2. Draga Romi, baš ta reklama je bila razlog što nisam taksativno navodila imena animatora koji su, po mom skromnom mišljenju, pravi profesionalci. Znam da bi me neki optužili da namerno favorizujem jedne na uštrb drugih igraonica i rođendaonica, jer su mi klijenti. Uskoro će na mom sajtu postojati opcija za ocenjivanje i komentarisanje. Verujem da će roditelji imati što-šta da kažu. Pozdrav i samo bez persiranja, moliću ;)))

    ОдговориИзбриши
  3. Kao neko ko ima više iskustva, da li možeš da daš za ok rođendaonicu u NS za klince 1-5 godina?
    Do sada smo bili nekoliko puta u Nemo-u i bilo je ok, sve ostale... nemam komentar na zaposleni kadar i prostor.
    Hvala :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pošaljite mi neki kontakt na koji ću vam napisati preporuku. Zbog već gore navedenog razloga favorizacije :) Suština je da su animatori bitniji od prostora, sve ostalo je šminka...

      Избриши
  4. Анониман27.9.14. 11:24

    Mi svake godine zovemo animatora i uvek se javlja taj problem kojeg animatora pozvati za decu... Pogotovo za mene kao majku je zaista bitno ko će da mi radi sa decom. Imali smo svakakva iskustva sa animatorima pa smo odlučili da ove godine napravimo promenu i pozovemo mađioničara. Nisam znala kojeg da pozovem pa mi je koleginica sa posla rekla da je Volare sjajan mađioničar za decu. Moram priznati da sam bila malo sumnjičava i nisam znala kako će deca reagovati na mađioničara prvi put. Međutim čovek je stvarno napravio spektakl na rođendanu. Deca su toliko bila oduševljena, svo vreme su se smejali i aplaudirali. Čak su i roditelji uživali u predstavi. A što je najvažnije moje dete je mi je reklo kako mu je to najlepši rođendan ikada i stalno me pita hoće li opet doći Volare.

    ОдговориИзбриши
  5. I ja sam za to da se isproba više opcija i uzme u obzir i želja deteta :))) Drago mi je da ste našli svoju dobitnu kombinaciju, najbolja preporuka za animatore su zadovoljna deca i roditelji!

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман29.8.15. 03:10

    Postovana, slazem se sa Vama za neke komentare,ali to da su animatori placeni od hiljadu do dve i nije bas istina..ja sam kao animator radila povremeno , kao dipl.pedagog bez posla u ovoj ludoj drzavi i radila za po 500 din ..tako da , svaka briga za decu i bojazan sta bi se moglo desiti je prevelika cena za tako mizernu nazovi platu. Jasno je da svakakvi rade, ali onda kada se neko pokaze i da svoj maksimum treba ga adekvatno platiti. Pozdrav za sve roditelje i klince i klinceze

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovana,
      iznos o kome priča se odnosi na Novi Sad i određene rođendaonice i animatore, ograđujem se od toga da je to univerzalna tarifa. Ne želim da zvučim grubo, ali za mene lično nema tih para kojima se može platiti dečija bezbednost, a onaj kome određeni iznos određuje da li će biti manje ili više odgovoran prema nečijem detetu ne treba ni da se bavi tim poslom.

      Puno pozdrava i hvala na komentaru,
      Spomenka

      Избриши
  7. Ja imam 15 godina i od maih nogu sam mastala da budem animator. Ne kao poziv u zivotu, vec kao hobi ili neka vrsta dodatne aktivnosti koju volim. Volim malu decu, volim da se igram sa njima i da ih pazim.
    Postoji sansa (jako,jako mala) da moji roditelji otvore igraonicu-rodjendanicu za decu. Samim tim, potoji mogucnost da kad se (i ako se uopste) otvori nesto tog tipa, ja radim u istoj (za 2,3 godine).
    Pocela sam da gledam i istrazujem po intrnetu sve vezano za animatore i njihov posao i tako naletela na ova blog.
    Shvatila sam da Vama, a i ostalim mamama predstavlja problem da povere svoje dete nekome ko ima 25 i vise godina sto me je navelo da se zapitam "Boze, pa ko ce MENI, koja imam 10 godina manje, da poveri svoje dete?".
    Shvatla sam i da ja ne bih mogla nista da uradim ako se neko dete (NE DAJ BOZE) ozbiljnije povredi.
    Naravno tu ne bih bila samo ja, moji roditelji i predpostavimo jos neki drugi odrasli bi bili tu i priskocili u pomoc.

    Zanima me Vase iskreno misljenje o gore navedenom.
    Hvala na izdvojenom vremenu za citanje!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Milice,
      to je divno što želiš i zašto da ne i kao pravi posao! :) Ovaj tekst bi trebao da ukaže na propuste koji mogu da se prevaziđu učenjem. Ja nisam neko ko misli da je taj posao loš, ja znam koliko je to težak, naporan, ali opet divan posao. I sama radim sa decom i radost koju ona pružaju svakim svojim komentarom, napretkom u radu i veseljem ništa ne može da nadomesti. Mene više nervira to što mislim da ni vlasnici ni animatori nisu spremni da uče i da se menaju na bolje, svi rade po nekim utabanim šablonima i to je loše. Vremenom ih i deca i roditelji prevaziđu, a oni se posle čude što imaju sve manje posla. Uđi u celu priču iskreno i sa mnooogo želje i energije. Samo tako ti je zagarantovan uspeh.

      Sve najbolje,
      Spomenka :)))

      Избриши

Back
to top