On golden pond - Borsko jezero

Prošli vikend sam provela na jednom potpuno fantastičnom i bajkovitom mestu. Na poziv Zorana Stankovića (poznatijeg kao @RainDogBor) dva dana sam uživala na Borskom jezeru zajedno sa još četrnaest novinara, blogera i on-line marketing stručnjaka u nedavno renoviranom hotelu “Jezero”.

Spoma Avramov Photography
Borsko jezero je veštačko jezero napravljeno pedesetih godina za potrebe RTB Bor i na pojedinim mestima dostiže dubinu preko 50m.

Pošto sam prvi put letovala na jezeru, zanimalo me je kako to izgleda i kakve sadržaje nudi porodicama sa manjom decom? Pošto smo stigli kasno uveče nisam mogla da vidim okoliš, ali ono što smo zatekli u hotelu i sledećeg jutra potpuno me je oduševilo.

Hotel je potpuno renoviran i nedavno ponovo pušten u rad. Ima četiri zvezdice i sve pogodnosti koje takav smeštaj podrazumeva. Pošto se nalazi na 438m nadmorske visine, večeri su prijatne za spavanje, a u toku dana se možete kupati u jezeru, što sam ja naravno isprobala. Ako pak više volite bazen i on vam je na raspolaganju, zajedno sa slanom sobom, saunom, salama za kuglanje, skvoš, stoni tenis, bilijar, fitnes salom, fitnesom na otvorenom, biciklovima koje možete iznajmiti za kraće izlete i rekreaciju i još mnogo toga.

Spoma Avramov Photography
Što se tiče konkretnih sadržaja za decu tu je prelepo uređeno igralište, dečiji bazen od pleksiglasa u kome se nalazi jezerska voda i mnogo prirodnih kutaka za istraživanje i zabavu cele porodice. U slanoj sobi je moguće pogledati dečiji crtać sa detetom dok se ono igra kanticama i lopaticama, kao na plaži, samo što je umesto peska ovde na podu so. J

Svaka soba je opremljena LCD televizorom i mini barom, u hotelu imate wi-fi, ali se iskreno nadam da vam neće trebati jer bi bila grehota propustiti lepotu okoliša gledajići u monitor i telefon. J

Većina soba ima pogled na Borsko jezero, a ujutru vas bude jata lasta koja kruže ispod vašeg prozora i cvrkuću. U hotelu postoji više teras sa kojih se pruža pogled koji vas ostavlja bez daha dok na njima uživate u kafi i druženju  Idilično, zar ne? J

Spoma Avramov Photography
U blizini hotela se nalazi etno restoran “Jezerce” u kome smo probali fantastične specijalitete sa juga Srbije, moj favorit je suva šljiva u slaninici, pečena paprika i ovčiji sir sa sremušem. A uveče vas zabavlja fantastičan orkestar koji svira mešavinu džeza i narodne muzike. J

Photo by Stevan Stakić
U hotelu se hrana služi po principu švedskog stola. Pripremljeno je više domaćih jela i salata, tako da nećete imati problem da pronađete ono što vam se sviđa, sokovi i kafa posluženi u trpezariji ulaze u cenu pansiona.

Cena punog pansiona za četvoročlanu porodicu sa dvoje dece u porodičnoj sobi iznosi 13.290,00 dinara. Deca do 12 godina dobijaju 50% popusta na cenu aranžmana. Više možete pogledati OVDE.

Za vreme našeg boravka u hotelu su se održale i dve svadbe, na raspolaganju su vam dve sale različitih veličina koje se po potrebi mogu preurediti za tu namenu. Venčanja su bila održana na drvenom molu koji zalazi u samo jezero i ceo prizor deluje holivudski, da ne kaže, borovudski. J

Borovudsko venčanje :)
Spoma Avramov Photography
Hotel poseduje i konferencijsku salu sa svim pratećim sadržajima, kao i džez klub i čak sedam karaoke soba! U takvom ambijentu nije teško animirati poslovne partnere i korisnike vaših usluga.

Konferencijska sala
Karaoke soba
Spoma Avramov Photography

Za kraj ovog putešestvija sam ostavila naš obilazak grada Bora i Rudarsko-topioničarskog basena Bor. Nikada nisam bila u rudniku i sumnjam da je neko od vas koji ovo čitate. To je poseban doživljaj i posebna čast. Neću reći da se nisam uplašila i mislim da je to sasvim normalna reakcija. Ipak smo sišli 400m ispod površine zemlje, ali pošto je rudnik napravljen na uzvišenju i pored tolike dubine još uvek smo bili iznad površine mora. J
Spomenik posvećen zatvorenicima koji su prisilno radili u rudniku za vreme II sv. rata
Najbolja ekipa na #Borovanje
Naš vodič u središte zemlje je bio gospodin Saša Srbulović, master rudarstva. Na stranu to što ja kao psiholog mnogo toga nisam razumela, ali ono što sam mogla da ispratim je bilo impresivno. Sada još vise cenim ljude koji rade ovaj posao i sa posebnom pažnjom ću pratiti informacije o njima.

Spoma Avramov Photography
Poseban doživljaj je bio kafić-kantina u rudniku, domaćini su se potrudili da se osećamo kao kod kuće i da ne mislimo o 400m zemlje i kamena iznad glave dok pijuckamo kafu i kolu. J

Kafana "U središtu zemlje" :)

Neko kafu, neko izvoljeva 400m pod zemljom :)
Spoma Avramov Photography
Ja sam iskoristila priliku da se sa starinskog telefona sa brojčanikom javim svojoj porodici iz rudnika. Potuno lud i nezaboravan doživljaj! J

Halo Požega! :)

Grad Bor je ponosni predstavnik istočne Srbije i regiona zvanog Timočka krajina. To je rudarsko-industrijski grad i svojevrsan muzej na otvorenom. Nemojte da vas iznenadi ako nasred ulice ugledate ogroman kamion koji još zovu “Guliver”.

Spoma Avramov Photography

Na svoje putešestvije sam ponela svog vernog prijatelja Nikon-a koji je zabeležio neke od mojih najboljih fotografija do sada. U odlasku i povratku smo imali vodiča, direktora Tehničke škole Bor, Mr Vladimira Stankovića među tviterašima poznatog kao @DedaBor, koji nam je duhovito i iscrpno opisao svoj grad i njegove znamenitosti.

Za kraj, vratila sam se puna utisaka, kojima treba još vremena da se slegnu, društvo je bilo sjajno, domaćini divni, gostoljubivost srbijanska, a priroda koja se sreće samo kod nas.

Da bih bila sigurna da ću se opet vratiti u Bor i na Borsko jezero, ostavila sam za sledeći put da obiđem Lazarevu pećinu, Brestovačku banju i skijalište Crni vrh.

Posle svega viđenog u doživljenog, svaka preporuka za Bor, Borsko jezero i hotel “Jezero” kao sinonim za odmor i uživanje. J

Sigurno ćemo se videti opet!

Pogledajte još neke od slika sa našeg puta u središte zemlje.

Stare rudarske kuće u kojima još uvek ima stanara

Spoljni kop RTB Bor

Najdublja jama u Evropi
Pozdrav od mene :)

Sva prava na materijal u ovom tekstu su zadržana.

Linkovi na kojima možete pročitati utiske mojih saputnika :)