Dnevnik života u prinudnoj izolaciji


Spoma Avramov
 Otvaram mail i od sreće i uzbuđenja me je zaboleo stomak! Dobila sam mail od firme koju veoma cenim, moja aplikacija za posao uzeta u razmatranje. Potrebno je da uradim nekoliko zadatka i praktično pokažem svoje znanje i iskustvo.

Ne znam šta ću pre, čitam poruku još jednom,pa još jednom, od mene traže da potvrdim da li mi odgovara termin sutra ujutru, potvrđujem i od nestrpljenja ne znam šta ću.

Isti dan veče.

Slušam nove mere u vanrednoj situaciji, u jednom trenutku gubim interesovanje i otvaram telefon, na društvenoj mreži vidim obaveštenje. Umro je moj polubrat i niko mi to nije javio...

Sve ovo se desilo pre dvadeset dana, u međuvremenu su pooštrene mere vanrednog stanja, posao nisam dobila, a na sahranu brata, u Suboticu, nisam mogla da odem jer je moj muž tog dana saznao da je bio u kontaktu sa, verovatno, zaraženom osobom.

Tog trenutka nisam imala baš mnogo motivacije da vodim dnevnik svaki dan, bilo mi je bitnije da shvatim šta se dešava, razmislim šta da radim i isključim potencijalnu buku dobronamernih i manje dobronamernih saveta i komentara. Bilo mi je bitnije da sve prođe bez posledica za moju porodicu i mene, nego što su mi trebali ljudi i njihova pažnja i lajkovi. 

Kako se brzo odvoji bitno od nebitnog, važno od nevažnog, pametno od glupog...

Nakon što mi je A javio da dolazi sa posla u kućnu izolaciju i nakon što sam ispsovala sve po spisku glupim i bahatim osobama koje i pored upozorenja i molbi i dalje stavljaju svoje potrebe ispred svih i svega, uradila samo ono što uvek radim u situacija od velike važnosti, fokusirala se na rešenje.

Kako izolovati odraslu osobu u prostoru u kome žive još tri osobe? Sreća u nesreći je što živimo u dupleksu i odlučila sam da deca i ja budemo dole, a da žmua smestimo na sprat, gde se nalaze dve sobe. Sin i ja smo premestli nameštaj, spustili nešto dole, odneli nešto gore i kada je Mr Corona Suspecta stigao kući, sa vrata smo ga poslali gore, svu odeću sa sebe je skinuo i ostavio u odvojenu kantu sa poklopcem, da bi se mogla oprati odvojeno. Stavila samposebno njegove peškire, četkicu za zube, sapun, u kuhinji sam odvojila njegovu šolju za kafu, escajg i čaše za vodu.

Od tog trenutka strepnja je postala naš sustanar.

Ne znam kako je kod ljudi koji se nalaze u istoj situaciji kao mi, ali kod nas je u ovom periodu sve funkcionisalo uigrano i dobro. Deca su saradljiva i prihvatila su izlaciju i promenu načina života bez problema, imaju svoje radne obaveze, čitaju, gledaju TV, više su nego inače na internetu, ali u ovim okolnostima to im je jedina komunikacija sa vršnjacima.

Od početka kućne izolacije A je iz sobe izlazio samo do toaleta i zbog obroka, pre izlaska iz sobe dezinfikovao je ruke alkoholom i obavezno nosio masku na ustima. Sve vreme ima radnu obavezu, tako da je i njemu vreme donekle bilo organizovano i ispunjeno, ostatak dana je spavao, čitao, gledao TV i pričao sa nama na terasi, na propisanoj udaljenost.

Nije mu bilo svejedno, zato što ima povišen krvni pritisak i uzima terapiju za isti, a i zašao je u petu deceniju života. Najgore mi je bilo kada mi je počeo izokola govoriti gde se nalazi koji dokument, osiguranje i druge važne stvari vezane za našu imovinu. Grozno, ne želim ni da pišem o tome. Pošto je A saznao za potencijalnu infekciju nedelju dana nakon kontakta, prvobitno je dobio sedam dana izolacije, da bi se to u međuvremenu pomerilo na dvadeset i osam dana od kontakta. Sa jedne strane pošizite zbog toga, a sa druge vam padne kamen sa srca jer znate da ćete još dve nedelje biti u sigurnosti svoga doma. Da nećete morati da idete svakodnevno na posao i da se dodatno izlažete opasnosti.

Spoma Avramov
Mi smo prećutno, posle te prve dve nedelje od kontakta, odlučili da se A nije razboleo, a ni mi sa njim, ali smo i dalje nastavili da poštujemo kućnu izolaciju. Sada je već osamnaest dana u kućnoj izolaciji, a dvadeset i pet dana je prošlo od kontakta sa zaraženom osobom. Ja sam jedina osoba koja pod punom ratnom opremom izlazi u nabavku i samo u nabavku. Dezinfikujem sve živo kada se vratim iz prodavnice, sada je već mnogo lakše, jer imam neki svoj sistem i redosled.

Ono što je mene ovo iskustvo i celokupna situacija do sada naučila je da vas ništa ne može zaštititi 100%, ali da postoji niz postupaka i pravila koja vas mogu zaštititi 99%. Ponoviću ih i ovde, iako ih svuda i svakodnevno ponavljaju.

Kada izlazite napolje:

1.       Pre polaska u nabavku napravite spisak neophodnih namirnica da biste se što kraće zadržali u zatvorenom prostoru i na taj način skratili vreme čekanja ispred radnje drugim ljudima

2.       Ponesite sa sobom neko dezinfekciono sredstvo, ja ga koristim nakon svakog izlaska iz prodavnice, mesare, nakon uzimanja novca u menjačnici

3.       Obavezno nosite masku u zatvorenom prostoru, zbog drugih i vas, ipak je bolje bilo kakva barijera, nego nikakva

4.       Napravite razmak minimum 2m kada stojite u redovima

5.       Ne ulazite u prodavnice u kojima je više od naznačenog broja ljudi, ta brojka bi trebala da podrazumeva i prodavačice

6.       Gledajte da celokupnu kupovinu završite u jednoj prodavnici, ako je to moguće, sada nije vreme za štednju i akcije

7.       U međuvremenu, ne skidajte masku, ne dirajte lice rukama, znam za jadac da baš tada sve počne da vas svrbi, ali oduprite se ili se počešite podlakticom

8.       U povratku opet dezinfikujte ruke, flašicu sa dezinfekcionim sredstvom, takođe

9.       U mom ulazu su komšije postavile dezinfekcione barijere na pod, redovno ih natapamo dezinfekcionim rastvorima, nakon ulaska u ulaz opet dezinfikujem ruke, izuvam se ispred vrata, povremeno dezinfikujem patike u kojim izlazim, skidam se u predsoblju, skidam masku sa lica, stavljam je u posudu za prokuvavanje i odlazim u kupatilo da se temeljno operem sapunom u vrućom vodom

10.   Nakon toga vadim sve namirnice i jednu po jednu dezinfikujem alkoholom u spreju, našla sam jednu bočicu od Oktenisepta i koristim je za tu namenu, dezinfikujem i novčanik, nakon toga opet dezinfikujem svoje ruke, kvake, prekidače za struju...

11.   U samoj kući nisam manijački nastrojena, ali redovno usisavam, brišem podove dezinfekcionim sredstvom, brišem prašinu, uobičajeno dezinfikujem kupatilo, češće dezinfikujem wc šolju alkoholom u spreju

Pošto sam freelancer, svi moji poslovi trenutno stagniraju, ne mogu da kažem da se ne nerviram zbog toga, ali umereno. Kako svima tako i meni. U međuvremenu se trudim da budem prisutna na društvenim mrežama i očuvam komunikaciju sa ciljnom grupom. Odlučila sam da uglancam svoj portfolio, razvijem još neke kanale komunikacije. U slobodno vreme učim nove veštine, fotografišem svoju porodicu, čitam knjige, gledam omiljene serije, sa decom gledamo najvažnije filmove jugoslovenske kinematografije. Mi da se podsetimo citata, a deca da se edukuju. J

Gledamo i predstave koje naša pozorišta igraju uživo on-line. Deca i žmu vežbaju, ja još uvek samo kontempliram oko te ideje, deca i plešu, slušaju muziku, sin je nakon gledanja filma „Nebeska tema“ odlučio da nauči da svira gitaru.

Ne mislim mnogo o tome šta smo sve izgubili ovim, koje će biti posledice, šta posle? Živim u sadašnjem trenutku i razmišljam o bliskoj budućnosti. Trudim se da što manje gledam konferencije za novinare, informacije naknadno čitam na Googlu, sve manje pratim šta pišu ljudi na društvenim mrežama. Redovno se čujem sa majkom, sestrom, prijateljicama. Uživam u vinu, hrani i druženju sa porodicom. Ništa nije idealno, daleko je od bezbrižnog, ali sebično čuvam svoju unutrašnji samokontrolu samodisciplinom i samoposmatranjem.

Budite mi zdravi, čuvajte se, ostanite kod kuće, ako ne morate na posao, ako ste na poslu čuvajte se još više. Svim svojim prijateljima medicinarima šaljem svoju ljubav i energiju, mislim na vas i čuvam se zbog vas, to je najmanje što mogu da uradim.

#ostanikodkuće #ostanizdrav #ostaniživ

CONVERSATION

0 komentara:

Постави коментар

Back
to top