Da li vas plaćaju ili Vam plaćaju?

pexels.com


U svakom poslu imate dve vrste klijenata, one koji vas plaćaju i one koji Vam plaćaju.

Koja je razlika?

Razlikaje u osećaju koji vam ostane posle saradnje sa nekim od njih. Nije bitno da li je u pitanju neko „mali“ ili „veliki“, prosečnih primanja ili imućan, pojedinac ili „firma“. Suština je u stavu koji ta osoba ima prema vama kao izvršiocu posla. Posle jednih vam je puno srce i sa njima ostajete u dobrim odnosima do kraja života, a posle ovih drugih imate osećaj gorčine u ustima i jedva čekate da se agonija robno-novčane razmene završi i da vas nikad više ne pozovu i ne zatraže uslugu/proizvod od vas.

Osoba koja Vam plaća, plaća uslugu ili proizvod koji nudite, upravo takav kakav prodajete, ni manje ni više, ne cenka se sa vama, ne traži dlaku u jajetu i razlog da omalovaži i obezvredi vaš rad i na taj način „spusti“ cenu. Ne izmišlja razloge kada dođe trenutak za naplatu. Prethodno se raspita o vama, vašem proizvodu, pogleda ga, testira, uporedi sa drugima, proceni da li je to dovoljno dobro za cenu koju je u mogućnosti da plati i ne žali se naknadno zato što je mislio da će dobiti nešto drugo, više, kako je on zamislio, „za te novce“. Kao da se bavite čitanjem misli i proricanje sudbine, a ne prodajom robe ili usluge. Sa takvim kljentima Vam se piše velikim slovom, jer se sa njima tako i osećate, poštovano i uvažavano.

Osoba koja vas plaća, već unapred razmišlja kako da od vas dobije više nego što je spremna da plati, uvek joj se žuri da se posao završi, ima hiljadu i jedan zahtev, koji vi ako ste pošteni i predusretljivi, uglavnom ispunite, ali njoj ni to nije dovoljno. Sa takvim klijentom uvek imate osećaj da zbog nečeg nije zadovoljan vašim radom/proizvodom, ali eto on se baš „sažalio na vas“ pa neće da uzme nekog drugog, a mogao bi, ali eto baš nema srca da vam sad otkazuje i uskraćuje vašoj deci hleb i olovke za školu.

Takav klijent misli da je gospodar vašeg vremena i života, tačnije da vi život i porodicu ni nemate ili ako ih i imate on za to ne mora i ne treba da zna, pošto vas je, je l’ da, već platio da radite. On misli da može u poslednjem trenutku da zahteva da dođete pola sata ranije i odete sat i po kasnije, ali sve to po istoj ceni. Kada tražite da se dodatno vreme plati, ponašaće se kao da mu vadite zub i sigurno će vas ogovarati svojim prijateljima. Od takvog klijenta nikada nećete dobiti preporuku, niti pohvalu.

Isplata honorara je kod takvih klijenata rastegljiva kategorija, po njihovo skromnom mišljenju, za razliku od njih vi u prodavnici kupujete uz pomoć virtuelnih novčanica ili novca iz Monopola, dok je njihov Dinar teškom mukom zarađen i mora da se „oplođuje“ bar još jedno dve nedelje do mesec dana na njihovom bankovnom računu. I sve to preko vaše grbače, pardon, novčanika.

Trenutno imam situaciju klijenta koji misli da me plaća. Za početak to je neko „velik“ i imućan, a pri tome kasni dve nedelje sa isplatom. Prilikom dogovaranja posla, sve mu je trebalo odmah i hitno, ako može za juče, ali kada je došlo ispunjavanje njegovog dela dogovora, onda je od jednom prezauzet sa hiljadu obaveza. Kao da se uplata u današnje vreme ne završava sa dva klika. Morate tri puta da ga „podsećate na rok za plaćanje, sa sve „molim Vas, ako biste mogli, itd.“. I da u celom tom transferu imate samo transfer blama.

Moguće da ja nisam rođena za trgovinu, ali što bi moj žmu rekao: „trgovina je svuda oko tebe“, tako da, htela, ne htela, ne mogu da se izvučem od prokletinje. Ako ništa drugo imam samo poruku za te što vas plaćaju: „Zaobiđite nas i potražite nešto što sebi možete da priušte, nemojte pljuvanjem po nečijem radu opravdavati to što nemate ili niste spremni da platite ono što želite.“.

Znam, znam, reći ćete toga je bilo uvek i biće dok je sveta i veka, ali ja, eto nekako, neću i ne mogu da se priviknem i prihvatim tako nešto. A i što bih?  To bi samo značilo da je za mene to normalno, a nije.

Tako da još jednom:

Molim vas, zaobiđite me, ako mislite da me plaćate, umesto da mi plaćate, u protivnom saradnja neće biti na obostrano zadovoljstvo. ;)

CONVERSATION

0 komentara:

Постави коментар

Back
to top