Lekcija #1 Kompaktni fotoaparati

Lična arhiva, snimljeno sa Canon Power Shot SX150 IS
Kao i u svakom receptu, najbolje je krenuti od početka. Još u srednjoj školi poželela sam da se bavim fotografijom. U to vreme je postojala škola fotografije pri Centru za vizuelnu kulturu „Zlatno oko“, ali iz razloga, koga se sada ne sećam, nisam to uradila. Pre godinu dana (neću reći slučajno, pošto slučajnosti ne postoje) pokvario se porodični digitalni fotoaparat. Moj dragi Sony ciber shot 4, sa kojim su napravljeni  prvi snimci moje dece i nekih od najlepših trenutaka u našim životima. 
http://www.welectronics.com/
 To je kompaktni fotoaparat, ljudi ih još zovu i „idioti“.U pitanju su mali, lako prenosivi aparati koji staju u džep. Takođe se nazivaju "point and shoot", što otprilike znači "uperi i slikaj". Ovaj naziv duguju tome što za fotografisanje nisu neophodna složena podešavanja različitih parametara. Ovi aparati kreću se od tzv. "subkompaktnih", koji su zaista minijaturni i ne omogućavaju gotovo nikakva podešavanja, pa do aparata koji omogućavaju zumiranje, podešavanje ekspozicije itd.

Cene ovakvih fotoaparata se kreću od 100-200€.

Približavao se godišnji odmor i morali smo da nađemo neko rešenje. U tom trenutku nisam ni pomišljala na bavljenje fotografijom i na preporuku prodavca odabrali smo napredniju verziju kompaktnog fotoaparata Canon Power Shot SX150 IS. Tog trenutka je bio na popustu, jer se na tržištu pojavila naprednija verzija  i za malu razliku u ceni dobili smo solidan porodični fotoaparat. 

http://www.cameralabs.com/

Još u radnji, prodavac je podesio neophodne parameter i ostavio opciju auto. Malo je reći da sam bila oduševljena kvalitetom fotografija koje sam napravila. Toliko da sam po povratku sa godišnjeg odmora odlučila da se upišem u školu fotografije i ostvarim svoj srednjoškolski san. :)

Pretražila sam internet i našla dve trenutno aktivne škole. Odabrala sam onu koja je ranije počinjala sa časovima (toliko sam bila nestrpljiva!) i krenula u ovu avanturu... 

Za one koji ne mogu ili ne žele da idu na kurseve i predavanja, postoji ogroman broj sajtova sa uputstvima za učenje. O tome ću pisati u jednom od narednih tekstova.

Na početnom kursu fotografije koristila sam svoj Canon. Ako nemate želju da kupite poluprofesionalan ili profesionalan fotoaparat, toplo vam preporučujem ovaj model i njegovu napredniju verziju Canon Power Shot SX210 IS. Oba modela poseduju full manual sa kojim možete pohađati bilo koju školu digitalne fotografije. O oba modela možete naći više na Canonovom sajtu.

A to nam je i cilj, da naučimo da koristim još nešto osim auto podešavanja na našem fotoaparatu i da dobijemo sjajne fotografije koje ćemo čuvati kao uspomenu.

U sledećem tekst ćemo pričati o nekim osnovni znanjima kompozicije fotografije.



Do fotkanja! J

Sve moje radove možete pogledati na FB strani Spoma Avramov Photography

CONVERSATION

2 komentara:

  1. Kod mene je prva igračka bila Canon Power Shot A590, a onda Fuji FinePix S7000, a onda sam se odvažila i mužu kupila Canon Eos 550D (on se ozbiljnije bavio fotografijom). Ispostavilo se da je kupovina fotoaparata sa izmenjivim objektivom za naš kućni budžet značila bure bez dna, jer - fali nam široki, portretni, makro, ovaj, onaj objektiv ;) Trenutno raspolažemo sa tri objektiva, a meni i dalje nedostaje makro :P

    U jednom trenutku sam uhvatila sebe da mesecima fotkam isključivo telefon (shame on me), ali da najbolje makro fotografije (od ponuđene mi aparature) pravim sa prvim Kenoncom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Fotografije je skup hobi i sjajno zanimanje/poziv :) Svi amaterski fotografi krenu da slikaju sve, a onda upadnu u isto bure bez dna, Vremenom se fotograf, bio on amater ili profesionalac, isprofiliše, pa radi većinom pejzaže ili portrete ili hranu... Onda se izbor objektiva malo suzi, mada i u okviru tih oblasti postoji mnogo varijacija u zavisnosto od dužine objektiva i širine blende. Sasvim dovoljno da bankrotiraš :D

      Избриши

Back
to top